Jumat, 30 November 2012

Transformasi VGMC 1 Desember 2012

Berikut ini berita VGMC terbaru Tanggal 1 Desember 2012 jam 7.25 WIB masih dalam versi bahasa Inggris, saya Copy Paste langsung :

The late Steve Jobs once said, “The heaviness of being successful was replaced by the lightness of being a beginner again, less sure about everything. It freed me to enter one of the most creative periods of my life.”

Dear Shareholders,

I am pleased to announce that we have achieved the successful conversion of CPS-GOLD into a professional structure that will enable it to be listed within the next 12-15 months. Congratulations to everyone involved and especially our persevering, supportive and matured shareholders.

Within the VGMC group, shareholders have continued to subscribe to CPS-PLATINUM since its initial offering in October of this year. The response has been overwhelming and a welcome expression of our investor’s continuing confidence in our portfolio. It feels like another beginning. Without doubt CPS-GOLD is one of the best investments offered to date and CPS-PLATINUM is set to surpass this performance.

Andrew Grove, CEO of Intel Corporation who helped transform his company into the world's largest manufacturer of semiconductors, once said, “A corporation is a living organism; it has to continue to shed its skin. Methods have to change. Focus has to change. Values have to change. The sum total of those changes is TRANSFORMATION.”

Our board of directors and executive team believe that VGMC is in the process of such TRANSFORMATION. The very important engine of this transformation is none other than our shareholders who constantly expect and inspire us to continue to renovate, reinvent, refocus and revisit new organisational goals. Your comments, criticisms, intelligent feedback and analysis inspire this organisation to transform into a transparent and financially viable corporation going forward.

Virgin Gold will continue to offer CPS-PLATINUM and we are already looking into the possibility of offering CPS-SILVER, as early as 1st half of 2013.

The biggest challenge we face is due to external factors in relation to cross border money transfers. When I became CEO of VGMC, I put this as one of my top priorities and there is still a lot more progress to be made on that front. Recurring issues with Incoming Wire Transfers and Outgoing Payments have not always been able to be resolved successfully, which affected up to some 5% of our shareholders. This issue is not unique to our company; it is a common difficulty for all global organisations handling cross border money transactions from multiple sources. International financial regulatory frameworks have become far more stringent as countries across the globe continue to struggle with tackling their well-documented sovereign debt problems and ineffective financial policies. It is important to us to avoid the negative experience to some of our shareholders and consider that it is vital for us to protect ourselves as best we can from the adverse effect of external circumstances.

We believe the best way to overcome this issue is to grow into a self-sufficient financial institution. We appreciate VGMC’s core strength is not in finance but in natural resource management and investments as we have proven so far. However, taking inspiration from Andrew Grove, we know going forward VGMC has to transform from a natural resource investment company into a financial institution.

"In the middle of difficulty," observed Albert Einstein "lies opportunity." VGMC has the most important element to be a successful financial institution offering a wide range of financial services. Harnessing the opportunity and potential of our goals will present challenges along the way. We are going through a complex process and our executive board is tasked with steering us safely through a robust and sustainable corporate restructuring that will ensure this is a worthwhile journey for all of us.

Our commitment at all times is to our shareholders and we understand fully the responsibility of maintaining your on-going support. Every decision and plan we are currently implementing has been carefully considered to ensure the benefit to our shareholders in the long term. Our Executive Board will keep shareholders informed of progress and milestones achieved at all times throughout the coming months.

On behalf of the Board of Directors and Executive Board, I would like to thank every shareholder for their backing of subscribing to CPS-PLATINUM and continued support for the sustainable future of our company.


Kenneth Elinger
CEO
Virgin Gold Mining Corporation
 ------------------------------------------------

Berikut hasil translate dalam bahasa Indonesia:

Terakhir Steve Jobs pernah mengatakan, "Beban berat sebagai orang sukses tergantikan oleh keleluasaan sebagai pemula lagi, kurang yakin tentang segala sesuatu. Hal itu mengantarkan saya untuk memasuki salah satu periode paling kreatif dalam hidup saya. "

Pemegang Saham yang terhormat,

Saya senang mengumumkan bahwa kami telah mencapai konversi CPS-GOLD ke dalam struktur profesional yang akan memungkinkan untuk dicatatkan dalam 12-15 bulan ke depan. Selamat kepada semua orang yang terlibat dan terutama ketekunan kami, dukungan dan kematangan pemegang saham.

Dalam kelompok VGMC, pemegang saham telah berlangganan CPS-PLATINUM sejak penawaran awal pada bulan Oktober tahun ini. Tanggapan begitu besar dan ekspresi menyambut kepercayaan investor kami terus-menerus dalam portofolio kami. Rasanya seperti awal lagi. Tanpa ragu-GOLD CPS adalah salah satu investasi terbaik yang ditawarkan untuk tanggal dan CPS-PLATINUM diatur untuk melampaui kinerja ini.

Andrew Grove, CEO Intel Corporation yang membantu mengubah perusahaannya menjadi produsen
semikonduktorterbesar di dunia, pernah berkata, "Sebuah perusahaan adalah organisme hidup, melainkan harus terus menumpahkan kulitnya. Metode harus berubah. Fokus harus berubah. Nilai harus berubah. Jumlah total dari perubahan-perubahan tersebut adalah TRANSFORMASI. "

Dewan direksi kami dan tim eksekutif percaya bahwa VGMC adalah dalam proses TRANSFORMASI tersebut. Mesin yang sangat penting dari transformasi ini tidak lain adalah pemegang saham kami yang terus-menerus mengharapkan dan mengilhami kita untuk terus merenovasi, menemukan kembali, memfokuskan kembali dan kembali ke tujuan organisasi baru. Komentar Anda, kritik, masukan cerdas dan analisis menginspirasi organisasi ini berubah menjadi sebuah perusahaan yang transparan dan finansial layak maju.

Virgin Gold akan terus menawarkan CPS-PLATINUM dan kita sudah melihat ke dalam kemungkinan menawarkan CPS-SILVER, sedini 1 setengah tahun 2013.

Tantangan terbesar yang kita hadapi adalah karena faktor eksternal dalam kaitannya dengan menyeberangi perbatasan transfer uang. Ketika saya menjadi CEO VGMC, saya menempatkan ini sebagai salah satu prioritas utama saya dan masih ada lebih banyak kemajuan yang harus dilakukan. Masalah berulang dengan Wire Transfer Incoming dan Outgoing Pembayaran tidak selalu dapat diselesaikan dengan sukses, yang mempengaruhi hingga beberapa 5% dari pemegang saham kami. Masalah ini tidak unik untuk perusahaan kami, yang merupakan kesulitan yang umum untuk semua organisasi global penanganan transaksi perbatasan lintas uang dari berbagai sumber. Kerangka regulasi keuangan Internasional telah menjadi jauh lebih ketat sebagai negara di seluruh dunia terus berjuang dengan mengatasi terdokumentasi mereka masalah utang dan kebijakan keuangan tidak efektif. Hal ini penting bagi kami untuk menghindari pengalaman negatif untuk beberapa pemegang saham kami dan menganggap bahwa sangat penting bagi kita untuk melindungi diri kita sebaik mungkin dari dampak buruk dari keadaan eksternal.

Kami percaya bahwa cara terbaik untuk mengatasi masalah ini adalah untuk tumbuh menjadi sebuah lembaga mandiri keuangan. Kami menghargai kekuatan inti VGMC bukanlah di bidang keuangan tetapi dalam pengelolaan sumber daya alam dan investasi kami telah membuktikan sejauh ini. Namun, mengambil inspirasi dari Andrew Grove, kami tahu akan maju VGMC telah berubah dari sebuah perusahaan investasi sumber daya alam menjadi lembaga keuangan.

"Di tengah kesulitan," kata Albert Einstein "terletak peluang." VGMC memiliki elemen yang paling penting untuk menjadi lembaga keuangan yang sukses menawarkan berbagai jasa keuangan. Memanfaatkan peluang dan potensi dari tujuan kita akan menyajikan tantangan sepanjang jalan. Kami akan melalui proses yang kompleks dan dewan eksekutif kami bertugas mengarahkan kita dengan aman melalui restrukturisasi perusahaan yang kuat dan berkelanjutan yang akan memastikan ini adalah perjalanan yang berharga bagi kita semua.

Komitmen kami setiap saat adalah untuk pemegang saham kami dan kami mengerti sepenuhnya tanggung jawab menjaga on-going dukungan Anda. Setiap keputusan dan rencana kami sedang melaksanakan telah dipertimbangkan untuk memastikan manfaat kepada para pemegang saham dalam jangka panjang. Dewan Eksekutif kami akan terus menjaga pemegang saham mengenai kemajuan dan tonggak yang dicapai pada setiap saat sepanjang bulan-bulan mendatang.

Atas nama Dewan Direksi dan Dewan Eksekutif, saya ingin mengucapkan terima kasih setiap pemegang saham untuk dukungan mereka berlangganan CPS-PLATINUM dan dukungan untuk masa depan yang berkelanjutan dari perusahaan kami.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar